
Nowe zalecenia zapobiegną wypadkom w laboratoriach?
30 października 2015, 10:47W 2014 roku doszło do kilku poważnych naruszeń zasad bezpieczeństwa w federalnych laboratoriach. Naruszono procedury dezaktywacji wąglika, znaleziono zapomniane fiolki z ospą i innymi niebezpiecznymi substancjami, a w 2012 roku zmarł pracownik naukowy jednego z centrów medycznych, który podczas eksperymentów zaraził się niezwykle niebezpieczną bakterią.

Kamery - łatwy cel
30 października 2015, 10:03Organizacja Electronic Frontier Foundation (EFF) ujawniła, że umieszczane przy drogach USA kamery do rozpoznawania numerów rejestracyjnych z łatwością mogą stać się celem ataku. Policja nie zabezpiecza ich odpowiednio

Do tego profesora lepiej się nie spóźniać
30 października 2015, 07:31Wang Sijun, profesor z University of Electronic Science and Technology of China (UESTC) w Syczuanie, wpadł na pomysł, jak skutecznie zniechęcić studentów do spóźniania. Każe im wykaligrafować 1000 razy znak "biang", najbardziej skomplikowany z obecnie używanych znaków pisma chińskiego. Jego nakreślenie wymaga 56 pociągnięć długopisem.

NASA testuje silnik na metan
29 października 2015, 18:17NASA testuje elementy silnika, który w przyszłości może zostać użyty do lądowania na Marsie. Paliwem nowego silnika jest metan. Nigdy wcześniej NASA nie używała go do napędu pojazdów kosmicznych

Paszporty w chmurze
29 października 2015, 12:30Australijska minister spraw zagranicznych, Julie Bishop, poinformowała, że jej kraj prowadzi z Nową Zelandią rozmowy na temat rezygnacji z fizycznych paszportów i przechowywania "cyfrowych paszportów" obywateli w chmurze obliczeniowej

Śpiewanie dzieciom uspokaja na dłużej niż mówienie
29 października 2015, 11:30Nowe studium naukowców z Uniwersytetu w Montrealu pokazało, że niemowlęta uspokajają się na 2-krotnie dłuższy czas, gdy słuchają śpiewu, a nie mowy.

Oglądanie TV wiąże się z wiodącymi przyczynami zgonu w USA
28 października 2015, 11:53Długi czas oglądania telewizji wiąże się z 8 wiodącymi przyczynami zgonu w USA.

Ekstremalne burze słoneczne częstsze niż sądzono
28 października 2015, 10:39Na Grenlandii i w Antarktyce znaleziono kolejne dowody potwierdzające, że przed 1300 laty Ziemia doznała skutków potężnej burzy słonecznej. Wydaje się, że ekstremalnie silne burze mają miejsce częściej niż sądzono. Zjawiska takie mogą poważnie zagrozić naszej cywilizacji, która w wysokim stopniu polega na elektronice

Tracimy lwy
27 października 2015, 17:02Lwy wyginęły już w Mali, na Wybrzeżu Kości Słoniowej, Ghanie i Kongo. Nie ma ich też w większości Zachodniej Afryki. Takie wnioski płyną z trzyletnich badań prowadzonych przez Philippa Henschela z nowojorskiej organizacji Panthera

Fatalne oprogramowanie edukacyjne
27 października 2015, 11:13Większość narzędzi do cyfrowego nauczania daje niesatysfakcjonujące wyniki i sprawdza jedynie tę wiedzę, którą uczniowie już mają - mówi Björn Sjödén, autor pracy doktorskiej pod tytułem "Co czyni oprogramowanie edukacyjne dobrym?".